Artykuł sponsorowany

Zasadnicze różnice między leasingiem a dzierżawą urządzeń biurowych

Zasadnicze różnice między leasingiem a dzierżawą urządzeń biurowych

Na co warto się zdecydować – leasing czy dzierżawę urządzeń biurowych? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy chcą zoptymalizować koszty swojej firmy i zyskać elastyczność w zarządzaniu posiadanym sprzętem. Czym jednak różnią się od siebie oba te procesy? Który z nich jest korzystniejszy? W poniższym artykule omówimy zasadnicze różnice między leasingiem a dzierżawą urządzeń biurowych, aby ułatwić podjęcie decyzji.

Leasing urządzeń biurowych

Leasing to forma finansowania, która pozwala przedsiębiorstwom korzystać z urządzeń biurowych bez konieczności ich zakupu. Jest to umowa zawierana między dwoma stronami – leasingodawcą (zwykle instytucją finansową) a leasingobiorcą (przedsiębiorstwem). Leasingobiorca zobowiązuje się do opłacania regularnych rat za korzystanie z urządzenia biurowego przez określony czas, a po zakończeniu umowy ma możliwość wykupu sprzętu lub jego wymiany na nowszy model.

Przeczytaj również: Jakie są rodzaje skrzyniopalet?

Zalety leasingu urządzeń biurowych obejmują przede wszystkim brak konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych na początek, co jest szczególnie istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dodatkowo leasing pozwala na korzystanie z najnowszych technologii oraz elastyczność w zakresie wymiany sprzętu. Przedsiębiorca może również wówczas korzystać z ulg podatkowych.

Dzierżawa urządzeń biurowych

Dzierżawa to inna forma korzystania z urządzeń biurowych bez konieczności ich zakupu. W przeciwieństwie do leasingu, dzierżawa nie jest formą finansowania, a umową cywilnoprawną zawieraną między dwoma stronami – właścicielem sprzętu a przedsiębiorstwem. Dzierżawca udostępnia sprzęt na określony czas w zamian za opłatę. Po zakończeniu umowy przedsiębiorstwo zobowiązane jest do zwrotu urządzenia.

Główną zaletą dzierżawy jest możliwość korzystania z urządzeń biurowych bez angażowania dużych środków finansowych, zaciągania kredytów czy leasingu. Dzierżawa pozwala również na elastyczność w zakresie wymiany sprzętu na nowszy model. Przedsiębiorca może też korzystać z ulg podatkowych, gdyż opłaty dzierżawy są uznawane za koszt uzyskania przychodu.

Wady leasingu i dzierżawy

Zarówno leasing, jak i dzierżawa urządzeń biurowych mają też swoje wady, które warto poznać przed podjęciem decyzji. W przypadku leasingu są to wyższe koszty w dłuższym okresie czasu w porównaniu z zakupem urządzeń na własność. Wadą dzierżawy z kolei jest brak możliwości wykupu urządzeń po zakończeniu umowy oraz konieczność ponoszenia kosztów związanych z utrzymaniem i serwisowaniem sprzętu. Ponadto, podobnie jak w przypadku leasingu, umowy dzierżawy mogą zawierać klauzule dotyczące limitów użytkowania sprzętu oraz kar za przekroczenie tych limitów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.